Wesley Sneijder bekeerd tot katholicisme
Hilversum (Van onze redactie) 22 juni 2010 - Voetbalinternational Wesley Sneijder (26) is overtuigd rooms-katholiek geworden. Dat zegt hij in vandaag gepubliceerde interviews met de Volkskrant en het AD.
Rozenkrans
De Oranje-spits draagt sinds kort een rozenkrans om zijn hals. Die kreeg hij van zijn verloofde, tv-vedette Yolanthe Cabau van Kasbergen, nadat hij in Milaan gedoopt was.
Kracht en vertrouwen
Bij zijn club Inter groeide de interesse in het geloof. "Ik ben een keer meegegaan naar een kerkdienst met medespelers. Ik was benieuwd, ik zag dat ploeggenoten kracht en vertrouwen uit het geloof haalden. Vervolgens kreeg ik een relatie met Yolanthe, zij is gedoopt, gevormd en heeft communie gedaan", zegt Sneijder in het AD.
Gedoopt
Om in de kerk te kunnen trouwen, is Sneijder gedoopt. "Ik ben katholiek", zegt hij in de Volkskrant. "We hebben een kerk op het complex bij Inter. Daar heb ik me afgelopen seizoen laten dopen. Met de priester heb ik veel contact, via Zanetti eigenlijk."
Priester
Zanetti is de Argentijnse aanvoerder van Internazionale. "Het katholicisme geeft me kracht. De priester en ik smssen veel. Hij is zwaar Inter-fan, en nu ook van het Nederlands elftal."
Bidden met Yolanthe
"Ik blijf nu sterk in bepaalde situaties. Als ik me even niet lekker voel, bid ik, en dan kan ik dat vervelende gevoel van me afwerpen. Tijdens het WK bid ik elke dag een Onzevader met Yolanthe."
Bron: Katholiek Nederland
Zo zie je maar, het is nooit te laat om tot inkeer te komen!
Mooi dat zo'n grote club als Inter een katholieke kerk op zijn trainingscomplex heeft. FC Barcelona heeft ook een kapel in zijn stadion en Goodison Park van de Liverpoolse club Everton is zelfs aan een kerk vastgebouwd.