Voetbal-Supporter
Registreer Forum Regels FAQ Leden Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   Voetbal-Supporter > Buitenlands voetbal > Duits voetbal
Deze pagina opnieuw laden Bundesliga meest winstgevende competitie in Europa

Mededelingen

Reageren

Discussietools Weergave
Bundesliga meest winstgevende competitie in Europa
Oud
  (#1)
Séan Ó Duíc is Offline
Giovanni
Supporter Celtic FC
Supporter EVV Eindhoven
Supporter van PSV Eindhoven
Beheerder

Séan Ó Duíc's schermafbeelding

Leeftijd: 38
  Stuur een bericht via MSN naar Séan Ó Duíc  
Standaard Bundesliga meest winstgevende competitie in Europa - 8 juni 2010, 17:09

Bundesliga meest winstgevende competitie in Europa
8 juni '10 09:25 door David Kuipers

De Duitse Bundesliga is de meest winstgevende voetbalcompetitie in Europa. Dankzij de goede cijfers zijn de Duitsers de Engelse Premier League voorbij gestreefd.

De Bundesliga zette in het seizoen 2008/2009 1,575 miljard euro om, zo becijferde onderzoeksbureau Deloitte. Dat was een stijging van 10,9 procent ten opzichte van het jaar ervoor. De achttien clubs in de Duitse Eredivisie maakten een gezamenlijke winst van 172 miljoen.

De Engelse Premier League is daarmee koploper af. De omzet is met 2,326 miljard nog wel de grootste in Europa, maar de winst zakte van 141 naar 93 miljoen euro. De omzet in Spanje en Italië steeg, maar in die competities werd zelfs verlies gedraaid.

Bron: www.elfvoetbal.nl

Dit is niet onverwacht en zeker niet onverdiend... de Bundesliga is een sterke en aansprekende competitie, ik geniet elke zaterdag weer bij ARD Sportschau!
Ik heb ook een aantal wedstrijden bezocht in zowel de 1e als de 2e Bundesliga (o.a. Schalke 04, FSV Frankfurt, FSV Mainz 05 en St. Pauli) en dat is ten opzichte van de Nederlandse competitie echt een verademing. Zowel op als rond het veld!

Met citaat reageren
Oud
  (#2)
Tukkerbird is Offline
Leden
Supporter van FC Twente
Speler 2e Elftal

Tukkerbird's schermafbeelding

Standaard 8 juni 2010, 18:25

Het is wel een verademing om het veld met al die supporters die door elkaar lopen maar op het veld is het vaak bar slecht, die wedstrijden die ik gezien heb waren niet om aan te zien.

Met citaat reageren
Oud
  (#3)
Séan Ó Duíc is Offline
Giovanni
Supporter Celtic FC
Supporter EVV Eindhoven
Supporter van PSV Eindhoven
Beheerder

Séan Ó Duíc's schermafbeelding

Leeftijd: 38
  Stuur een bericht via MSN naar Séan Ó Duíc  
Standaard 8 juni 2010, 19:26

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tukkerbird Bekijk bericht
Het is wel een verademing om het veld met al die supporters die door elkaar lopen maar op het veld is het vaak bar slecht, die wedstrijden die ik gezien heb waren niet om aan te zien.
Nee oké, puur voetbaltechnisch misschien niet altijd, maar ik ben nogal gevoelig voor de hele entourage rondom een wedstrijd.
En dan kan de Nederlandse Eredivisie echt niet tippen aan de Bundesliga hoor! Laat staan de Jupiler League.

Maar goed, in geen één competitie zijn altijd alle wedstrijden van een hoog niveau.

Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten